Nov 13, 2009

Fuck You My 'Friends' .

Ramai yang suka sebok hal orang kat ikip ni kan?
Banyak gosip. Kalah budak2 wartawan kat ikip 3.
Dah itu memang kerja diorang. Tapi korang budak AD kan?
kerja korang melukis. Nak bersembang boleh, tapi kalau dah hari2 mengumpat?
Korang la, perempuan. Nak cakap ape main hembus je.
Jujur? Nak jujur pun bertempat. Mengata belakang bukan jujur namanya.
Tak puas hati, face to face. Mengata depan2. Aku boleh respon terus.
Takut? Msg kan ada. Korang masing2 ada MS kan.
Nak cakap tu biar aku dengar. Boleh aku bukak pekung korang pulak.
Bagi kitorang yang lelaki ni, kalau tak puas hati kitorang simpan.
Rasa nak cakap, kitorang cakap. Takde nak masam2 muka atau laga-lagakan orang.

Aku tau baru-baru ni korang mengata aku apa. Aku tau ape yang aku buat.
Dengan siapa, tu aku punya hal. Takde pulak aku mintak duit ngan mak bapak korang nak kuar mane2 kan?
Aku nak buat ape, korang peduli apa? Masing-masing dah besar.
Dah belajar kolej kan, korang tak nasihat pon masing-masing dah pandai jaga diri.

1.Nak nasihat aku sangat la dialu-alukan, tapi nak je aku bagi cermin kat korang.
Nak buat apa ko tanya? Tu, tengok muka ko puas-puas. Baik ke kau?
Songsang tak? Layak ke nak nasihat aku?
Meh dengar nasihat aku lak. Kau ikut la jalan yang 'straight' dulu baru boleh gatal nak basuh orang.
Kau yang sememangnya bahan bakar api neraka takde hak nak sekolahkan aku oke.

2.Kau nak suruh hati-hati dengan aku? Patutnya aku suruh orang hati-hati dengan kau.
Ingat aku tak tau ape ko buat dengan kawan baik aku?
Dah nama pun kawan baik aku. Kalau ko rahsia, ingat selamat la?
Aku tau aku ada buat jahat sket ngan ko dulu, tapi ko punya jahat sendiri mau pikir jugak oke.

3.Kau pulak, aku tau perangai ko. Sebelum nak mengutuk aku, ubah dulu perangai ko yang suka laga-lagakan orang tu.
Lepas kau ubah, mungkin aku berminat nak dengar hujah-hujah ko.

4.Dan kau, ingat kau duduk jauh ko selamat nak mengata orang?
Selagi aku boleh cecah kau, aku boleh cari la. Kawan ko 10% peratus je dari kawan aku.
Patut la ramai tak suka kau dulu. Sampai sekarang pun.

Oh ya, yang mengata-ngata aku tu, aku tak lapar nak berkawan la. Korang cuma kenalan aku je.
Sorang kawan yang boleh ikut aku bertumbuk lagi baik dari seribu kawan yang dok tepi terjerit2 'Cayok2'.

Culture shock tak pernah berkawan ke oi? Simpati aku kat korang. Ha-ha.

6 comments:

Anonymous said...

Oit....
MaraH saNgat Ni?.
watS wrong, Bro??..

r e n z said...

hanya mereka yg berkaitan je tau..
sape terasa, naseb. ha-ha.

dokipenyu said...

naseb baek aku x de kene mengena dgn kisah kali nie,wakaka :D

r e n z said...

mne ko taw xde?
haha.

Mohd Fahmi Rahizad said...

aq rase mcm tau je sape nih.....
bdk2 kite gak kn...?

r e n z said...

mmg dak2 ppuan batch kite pon yg slalu wat taik. cari psl ngn senior ngn batch sendiri. sume gile