Mar 11, 2010

Alice Dalam Wonderland.



Payah sangat nak tunggu ada tiket bila filem hot macam ni baru keluar. Asyik nak sold out je.
Hari cuti memang mustahil so kitorang pegi bila habis kelas, hari bekerja.
Mujur ada tiket.

Tayangan dalam 3D, dan aku agak sakit hati mula2.
Bila ada aksi sikit, mula la tak nampak ape2.
Mase Alice jatuh dalam lubang, aku pun jatuh sekali.
Bukan sebab efek 3D yang mengagumkan, tapi efek gambar bergerak laju dan mata aku cuba menangkap apa yang terjadi sebenarnya ditambah efek spek.
Bila mereka hanya duduk statik dan bercakap, seronok la tengok.
Burung2 terbang, nampak hidup.

2 ekor terbang, hidup sangat,
10 ekor terbang, aku pening balik.


Grafik mantap habes la. Tim Burton kan. Sapa tak kenal.
Comel sangat bila katak 'tu' cuak bila Permaisuri Merah mengantoikan beliau.
Dan Permaisuri itu sendiri, sangat comel dengan kepala oversize tapi nampak normal itu.
Beluncas main shisha, cool habis.


Storyline, aku tak ingat kalau last2 memang Alice ada lawan dragon-like fiend.
Aku memang tak suka bila watak yang memang sifat lembut, tiba2 jadi pahlawan main pedang bagai dan magically jadi sangat hebat.


Pakcik Depp dengan watak gila beliau. Aku lebih suka beliau dalam POC.
Lagi gila pada pendapat aku.

Review mungkin tak berapa tepat atau menyimpang, sebab aku tak tengok sangat bila aku pening.
Dan tolak masa kami geli2 sekali oke. :D

Hanya nak menganjing anda yang beria2 nak tengok tapi tiket habis. Harhawhahar.

Paling tak puas hati, cerita ni sejam setengah je. Pendek ya amat.


Sekian.

No comments: