Apr 27, 2011

Painting Sem 6

Sejak dari kecil lagi saya sudah bercita-cita untuk menghasilkan painting figure. Sangat kagum sebenarnya apabila meneliti karya orang lain yang boleh menggubah 100 warna hanya untuk mewarna hidung. Kalau saya tak cuba dan mencabar diri untuk membuat figure, bila lagi kan peluang seperti ini hadir? Fuh ayat dekan lah.
Tambahan pula lecturer painting saya agak tidak berminat apabila menyentuh soal figure didalam painting. Dengan bangganya saya mengaku landskap painting saya hanya sesuai dijadikan pelapik laptop agar tidak overheat.

Sebenarnya, ya sesungguhnya saya buat 3 painting untuk disubmit. Tapi yang sempat dikatakan siap, hanyalah 1. Walaupun masih ada yang sepatutnya ditambah, tetapi bila pelukis cakap 'work ni dah siap dah horey' maka ia tetap dikatakan telah siap. Bila orang tanya, acukan tangan ke dada dan mata ke atas dan cakap tanpa buka mulut; "ni work aku ke work kau?"

Lampiran; Klik untuk beso.

Sketch guna berus tu. hebat tak hebat tak



Oil paint,acrylic,bitumen + oil pastel on canvas

Walau cacat masih beraksi !

Work yang tersingkir akibat masa yang suntuk :


Dan satu lagi tak sempat diambil gambar beliau.
KALAU lah cukup masa !

No comments: