May 11, 2011

Anti Virus?

Aku tak faham kenapa orang bayar untuk program macam ni. Yang aku lagi tak faham, orang yang tak pernah masuk internet sanggup berhabis RM200-300 untuk ni. Pada pendapat aku-

1. Kenapa nak protection yang begitu utuh sedangkan belum habis selongkar internet? Kalau pandai selongkar, mesti akan jumpe AV yang sepatutnya berbayar, tapi boleh download percuma dengan crack yang bersepah. Google kan ada.

2. Kalau online hanya nak bukak fb, tak payahlah nak anti virus sangat. Melainkan anda jenis pantang tengok ads "xray gadis itu di fon anda!" terus nak click, ataupun page bodoh di fb yang beribu orang like semata-mata nak tengok gambar, suruh download application itu ini anda pun download. Oh dan lepas tu bersepah hantar invitation kat inbox friends. Grow up lah. Paham selok belok internet sikit.

3. Yang tak ada internet pun gelabah nak beli AV. Perlu juga sebenarnya, mungkin anda nak cucuk pendrive kawan nak copy movie, sedar2 ada virus yang tak bagi anda show hidden files. Kan dah cuak sekejap tak jumpa 'movie' yang korang hide tadi. Contoh lah.

Yang ini aku download dan crack. Tak pasti pulak yang ni memang free atau premium. Tak payah risau expired pun. Masih ada berapa tahun lagi. Kalau rajin, aku cari AV yang baru. 2012 edition ke. 2020 ke. Up to date kononnya.


Duit anti virus tu, baik simpan je buat beli gundam, isi mintak moto ke, pegi anjung ke.

No comments: