May 8, 2010

Sehari sebelum pulang.

Sebenarnya sudah 3 sem saya sikit pun tak rasa nak balik rumah kalau cuti.
Sebab mungkin saya tak sukakan perubahan.
Maklumlah, makin umur meningkat ni makin pikiran macam orang tua-tua.
Dan orang tua tak sukakan perubahan. Oh saya tidak tua, tapi dalam proses menuju ke sana.
Semua orang akan tua satu hari nanti oke. Tak perlu nak takbur dengan kemudaan itu ~

Berdasarkan tajuk di atas, saya tak rasa apa2 pun masa dekat2 nak balik. Sebab biasalah, dah kalau cuti sebulan lebih takkan saya nak bermastautin lagi disini. Saya nak buat ape? Kerja kat Mega? Tolong amoi cuci2 rambut awek kat salon? Jaga kaunter jual token K-BOX? Saya tak kesah, tapi orang tua saya yang kesah nanti. So demi menjaga hati mereka, saya terpaksa balik.

Masa mengemas barang tadi. Bukan kemas pun, main sumbat je. Tak sempat nak hantar dobi. Alah, dah 5 bulan mak tak merasa basuh baju bertimbun2, apalah salahnya mengimbau memori lama seketika. Baju yang dah lama hilang pun ada tu, celah sudut almari. ;)

Entah kenapa, masa nak balik ni la macam2 masalah timbul. Tak perlu rasanya nak cerita apa yang jadi, tu pergi baca blog dia tu. Tuan punya badan yang ada di tempat kejadian. Mesti dia lagi arif terhadap keadaan yang menimpa.

Dan disini juga, saya ingin memohon maaf dengan kesentapan saya di sebuah laman mencari kawan. Yang mana2 saja la. Tengah marah kot. Dan bimbang sangat. Jangan buat pasal lah sehari sebelum balik ni. Orang Kuantan bukan reti bawak keta slow2. Nak pulak bila tengah kejar lampu hijau. Kuning berkelip lagi minyak ditekan. Dah merah, lagi tekan ketat2. Mak mana yang seronok anak balik rumah dalam van berkapan lengkap kan. Belum ajal, tapi macam mencari maut sendiri. Hisap rokok lagi selamat lah.
Dan. Seronok marah orang bila orang buat salah. Sebab memang kita akan menang. :)

Untuk awak. Awak balik sana saya tak bimbang pun. Sebab pertahanan kat rumah lagi kukuh woo. Berdinding2 sebenarnya. Agak ada ciri2 nak protes, saya miskol je macik Zah.
Kurangkan nangis lah kat sana. Atau kat mana2 pun. Dah kering sangat dah saya tengok.
Janji nak diet tu pun, xyah ikotkan sangat. Macik Zah terer masak, rugi la tak makan.

Good Luck ~

Saya tak tahu lagi kegiatan saya di rumah nanti, tapi rasanya boleh online. Saya cuba sedaya upaya.

Akhir sekali, DAULAT TUANKU !
Saya sangat berdaulat kalau orang tipu atau tak jujur. Heh. :)

6.35 AM, 5 Hours ETA for departure.

No comments: